Na het overweldigend succes van de Move tegen pesten de afgelopen jaren, lanceren Ketnet en het Vlaams Netwerk Kies Kleur tegen Pesten in 2016 een gloednieuwe campagne.
Boegbeelden zijn William Boeva en Sien Wynants. Met het nieuwe campagnelied Iedereen brullie! en de bijhorende clip en dans willen ze alle Vlaamse kinderen oproepen om in actie te komen als ze pesterijen zien of horen. Want onder het motto Ik, jij, jullie…iedereen brullie! focust de Move tegen pesten dit jaar op wat omstaanders kunnen doen als ze merken dat iemand wordt gepest.
De Move tegen pesten bereikt zijn hoogtepunt op donderdag 4 februari. Dan willen Ketnet, Sien en William tegelijkertijd met zoveel mogelijk leerlingen en leerkrachten in heel Vlaanderen de Move doen. Dat moment is ook te volgen via een live-uitzending op Ketnet. Ondertussen besteden ook de wrap en Karrewiet de volgende weken extra veel aandacht aan het thema, en dan vooral tijdens de Week tegen pesten, die van zaterdag 30 januari tot vrijdag 5 februari wordt georganiseerd door het Vlaams Netwerk Kies Kleur tegen Pesten.
#movetegenpesten